svårtolkade filosofier och dåliga försök till självinsikt/insikt

Ja,igår lyckades jag igen med en vrickning av mina hel kassa fötter,fotleder,anklar,vrister....
Allt är lite knäppt när det gäller mina nedre regioner,haha, det kan ju misstolkas om man vill,eller man får tolka det som man vill -fritolkning helt enkelt. 
Ni får även tolka efter en häst eller ko eller annat lämpligt dragdjur om ni hellre känner för det nu när det är vinter och allt.

Men här i skåneland så blir det nog svårt att tolka (då snö och kyla är något så sällsynt som om en diktator skulle vinna nobels fredspris.märk väl,det kan hända) efter något alls även språket.
Jag har konstaterat att det kan vara ett svårtolkat språk norr om hallandsåsen,vilket jag i och för sig tycker är rätt trevligt.
Skåningar är väl ganska medvetna om just  deras egen förträfflighet framför  andra invånare i vårt avlånga land.t.ex stockholmare(ja vi vill gärna framhäva att vi är så mycket bättre en de där 08.orna). Men vi är nog lika dryga och inskränkta hela högen. Jag menar, vi kan ju inte gnälla på andra över deras trångsynthet och sen vara lika fördömande själva.
Jag tror överhuvudtaget att vi alla(a,jag menar dig också) kanske skulle lära oss bli lite mer vidsynta och mer tolerranta mot våra medvarelser. Kanske vi skulle stänka ut ett litet regn över alla människor med godhet och förståelse i. Då hade nog alla blivit lite lyckligare. Även om människan alltid kommer ha ett dras till ondska och mystik så är jag en inbiten världsotimism och hoppas på att vi en dag kan leva i harmoni med allt.

Men mest av allt är jag nog en människa som flyr in i eskapismen. jag är inte och vill inte vara realistisk och fast i den verklighet vi lever i nu. 

Hur kom jag in på det här?
Har knappt sovit en blund i natt och det resulterar i dåliga filosofiska utsvävningar och försök till självinsikt!
Haha ska snart sova och den sömnen behövs för att reda upp i min tökninga hjärnsubstans! 

Fattar ni något av det jag skrivit så kan ni ju förklar det för mig...

peace out!//
Nicole 

Kommentarer
Postat av: mikaela

jag förstår som vanligt alldelles utmärkt. Kanske är det syskonbanden som spökar?

Visst visst, vi ska kanske inte gnälla på andra alltför mycket med tanke på att vi själva inte direkt är ena helgon, men nollåttor är för fasiken för mycket! det säger jag bara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback